Logo Fundusze Europejskie
Logo Rzeczpospolita Polska
Logo Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Logo Unia Europejska

Z pewnością uwielbiacie podróżować. Jedni wolą morze inni góry, jeszcze inni miejsca niedostępne dla zwykłych śmiertelników. Zaręczam, każda podróż wymaga przygotowania. Bez dobrego przygotowania nie ma sukcesu. Przed Wami podróż w dorosłość, będziecie wybierać sobie własne ścieżki i to od Was będzie zależeć, co zechcecie robić w życiu.

Niektórzy z Was będą piekarzami, informatykami inni lekarzami, dyrektorami banków, fryzjerami czy gwiazdami muzyki pop. Każdy zawód wymaga postawy przedsiębiorczej i każda postawa przedsiębiorcza ułatwia realizację pasji. Chciałbym w tym kursie dać Wam kilka wskazówek, jak te postawy kształtować i jak poruszać się w chłodnej, biznesowej rzeczywistości.

Ten kurs nie jest „książką kucharską” prowadzenia biznesu. Do dziś jeszcze nikt takiej książki nie napisał i pewnie dłuuuuugo jeszcze nie napisze. Sam też nie wiem, jak wygląda taki idealny przepis na biznes (pewnie gdybym to wiedział, siedziałbym teraz na jednej z bajecznych plaż karaibskiego archipelagu). Ten kurs w zamyśle ma pomóc Wam przygotować się do Waszej podróży w dorosłość. Do znalezienia swoich silnych i słabych stron, do odkrywania pasji. Do tego, aby sprawniej poruszać się w podróży przez gąszcz przepisów, norm i zasad, nauczyć się jak je odnaleźć i jak stosować. Pokaże Wam, co jest najważniejsze w prowadzeniu własnego przedsiębiorstwa, jak również w kontaktach z otoczeniem.

Przykazania człowieka kreatywnego – plik PDF

 

O autorze
Piotr Spychała

Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Wrocławskiego na kierunku zarządzanie. Od 1999 r. związany zawodowo z Wyższą Szkołą Bankową we Wrocławiu. Pracownik naukowo dydaktyczny Uczelni pracujący w Instytucie Zarządzania i Marketingu. W ramach zainteresowań naukowych i dydaktycznych leżą procesy komunikacji, strategii negocjacyjnych, strategii marketingowych, marketing relacji. Od 2013 r. Wicekanclerz Uczelni, kierujący Wydziałem Finansów i Zarządzania.

W ramach jego swoich obowiązków kreuje strategię rozwoju Uczelni, współtworzy i realizuje zadania finansowe, kieruje administracją uczelni, zarządza procesami obsługi klienta, nadzoruje sprzedaż produktów Uczelni, współpracuje przy procesach komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej, współtworzy strategię marketingową Uczelni, nadzoruje działalność marketingową przy realizacji działań operacyjnych, odpowiada za strategię rozwoju infrastruktury Uczelni, administruje mieniem Uczelni, koordynuje procesy informatyzacji oraz tworzy i nadzoruje realizację projektów realizowanych przez Uczelnię. W ramach realizowanych zadań prowadzi procesy negocjacyjne Uczelni. Posiada wieloletnie doświadczenie w tworzeniu strategii komunikacji, jak również operacyjnych działaniach marketingowych. Prywatnie miłośnik Chorwacji i krajów bałkańskich, zapalony kibic i zwolennik surrealizmu oraz malarstwa impresjonistów.