Logo Fundusze Europejskie
Logo Rzeczpospolita Polska
Logo Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Logo Unia Europejska

O projekcie

Kim będą kiedyś dzisiejsi nastolatkowie? Którędy powinni podążać, by móc w przyszłości w pełni wykorzystać swoje możliwości i robić w życiu to, co sprawi im największą satysfakcję? UMO to miejsce, w którym poznasz samego siebie, odkryjesz swoje predyspozycje i możliwości, dzięki któremu znajdziesz pasję, a w rezultacie drogę, którą będziesz podążać do celu.

 

Według McKinsey Global Institute do roku 2030 roboty mogą zastąpić ludzi na 800 milionach miejsc pracy . World Economic Forum sugeruje z kolei, że „rewolucja umiejętności” otworzy wiele nowych możliwości. Nie znamy przyszłości, ale możemy pomóc Ci przygotować się na moment, w którym będziesz dokonywał życiowych wyborów.

Czytaj dalej

W ramach projektu „Uniwersytet Młodego Odkrywcy ” uczniowie pod okiem doświadczonych mentorów uczą się krytycznego myślenia, algorytmiki, przedsiębiorczości, sztuki finansów i programowania. Jest to metoda obejmująca mix edukacji przez doświadczenie oparty o kursy elearningowe, gry, ćwiczenia, praktyczne wyzwania oraz rywalizację.

 

Na potrzeby projektu powstała platforma internetowa, na której młodzież korzysta z praktycznych wyzwań oraz ciekawych zadań. Znajdują się tam konkretne ćwiczenia (wykorzystujące elementy: grywalizacji, rywalizacji i kooperacji) przygotowywane przez mentorów. Uczniowie rozwiązują je i w ten sposób rozwijają umiejętności potrzebne w XXI wieku.

 

Korzystanie z platformy jest bezpłatne. W momencie gdy uczestnik, szkoła, czy miejscowość zgłasza chęć udziału w projekcie, wszyscy uczniowie i nauczyciele mogą z niej korzystać.

 

Konkurs Uniwersytet Młodego Odkrywcy realizowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój jest skierowany do uczelni publicznych i niepublicznych, które wspólnie z podmiotami działającymi na rzecz edukacji realizują cykl zajęć edukacyjnych i badawczych dla dzieci i młodzieży w wieku od 6 do 16 lat.

 

Projekty odbywające się na uczelniach i w instytucjach badawczych pod okiem naukowców, będą przewidywać opracowanie programów kształcenia i realizację działań dydaktycznych (wspólnie z podmiotami działającymi na rzecz nauki) dla dzieci i młodzieży, służących rozwijaniu u uczestników kompetencji pozwalających na:

 

  • rozbudzanie ich ciekawości poznawczej;
  • stymulowanie intelektualnego, aksjologicznego i społecznego rozwoju młodego pokolenia;
  • inspirowanie do twórczego myślenia i rozwijania zainteresowań oraz pasji;
  • propagowanie kultury innowacyjności;
  • zapoznanie ze środowiskiem akademickim i uczelnią jako miejscem naukowego oglądu rzeczywistości;
  • integrację lokalnej społeczności wokół ośrodków akademickich przez stworzenie warunków do prowadzenia zorganizowanych, pozaszkolnych zajęć edukacyjnych, popularyzatorskich, a także do wsparcia działalności i podwyższenia jakości już prowadzonych zajęć.

Nauczamy przez rozwiązywanie problemów. Programowanie w UMO to rozwiązywanie konkretnych problemów i zadań z różnych dziedzin: matematyki, fizyki, sterowania, rozrywki i innych. W ten sposób będziemy stymulować u użytkowników kreatywne myślenie i logiczne rozumowanie, a także od początku wskazywać im PO CO to programowanie w ogóle jest (poza, oczywiście. tworzeniem gier!).

Promowanie umiejętności niezbędnych w XXI wieku – przez cały proces nauczania punktem nacisku będzie rozwijanie umiejętności kluczowych dla kompetencji F2030 opisywanych przez założyciela Alibaby – Jacka Ma: pracy zespołowej, komunikacji, przywództwa, kreatywności, myślenie w kategoriach innowacji, skłonności do przedsiębiorczości.

Jakie są twoje naturalne predyspozycje? Jak wybrać zawód, który będzie zgodny z twoimi możliwościami i pasją, a jednocześnie nie okaże się nieprzydatny w przyszłości?  Jak zaplanować drogę, by nie zabrnąć w ślepą uliczkę? Pomagamy znaleźć odpowiedzi na te pytania. UMO ma za zadanie poprowadzić Cię przez wiele stopni zaawansowania: od adepta w szkole podstawowej, do profesjonalnie przygotowanego do pracy licealisty. Wskażemy Ci ścieżkę rozwoju, którą przez kolejne lata będziesz mógł podążać.

Aktualności

I Liga rozstrzygnięta

  Serdecznie gratulujemy laureatom I Ligi Uniwersytetu Młodego Odkrywcy. Zwycięzcą I Ligi zostaje Wiktor Frątczak, który uzyskał łącznie 510 punktów Na II miejscu uplasował się Adam Kurowski. III miejsce na podium zajął Bartosz Pijaczyński. Nagrody finansowe w postaci...

czytaj dalej

#FINANSE – CO KRYJE SIĘ ZA LICZBAMI

W trakcie kursu dowiesz się, jakie są rodzaje kapitałów, dzięki którym można finansować działalność przedsiębiorstwa, zwłaszcza gdy jesteś początkującym przedsiębiorcą. Co to jest startup? Czy można spotkać swojego anioła? I co to ma wspólnego z biznesem? Czy zupełnie nieznane ci osoby, mogą sfinansować twój pomysł na działalność gospodarczą?

czytaj dalej

#PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ – PODRÓŻ W DOROSŁOŚĆ

Z pewnością uwielbiacie podróżować. Jedni wolą morze inni góry, jeszcze inni miejsca niedostępne dla zwykłych śmiertelników. Zaręczam, każda podróż wymaga przygotowania. Bez dobrego przygotowania nie ma sukcesu. Przed Wami podróż w dorosłość, będziecie wybierać sobie własne ścieżki i to od Was będzie zależeć, co zechcecie robić w życiu.

czytaj dalej

MINDLY – MAPA MYŚLI

Kiedy masz w głowie jakieś pomysł, stoi przed Tobą wyzwanie lub pojawi się genialna myśl, jakieś niespodziewane odkrycie, warto wówczas poukładać  go sobie i uporządkować. To najlepszy sposób na wykonanie kolejnego kroku do realizacji pomysłów. Podobno nawet Stwórca potrzebował pomocy by uporządkować myśli, zanim ustalił porządek rzeczy 😉

czytaj dalej